lørdag den 24. november 2012

Fordomme ... anbragte er ikke alle kriminelle! Ved ingen det?

se pdf Sag 13 bilag  4 og 7 for mere!


Sikke en villaejer som intet ved om Anbringelsesområdet. Nå, måske er jeg for skrap - personene ved jo ALT - lige så meget som alle "bare ved" om disse børn som er anbragt! Sådan at ingen lytter til forældrene, for se hvis dit barn er "anbragt" er det jow for barnets bedste.

Hvor er det sørgeligt at læse - men hvis Familien Dk fulgte med i tidenerne ville de opdage at det er ganske almendige børn som "kan" anbringes og ofte tager det et års tid at bevise børnene er ganske normal grundet klagesystemet. Der skla bare en "mistanke" til af et Kommunalt medarbejder - mistanken opstår via en underretning som kan være ganske annonymt: Fra et sur nabo, afvist veninde, eks kæreste m. fl.

Børn som har handicap, eller som skal udredes hvor Kommunen ikke formår at forstå en sag anbringes under samme kapitel som bruges til Udsatte børn. Værst for barnet som har en diagnose er det hvis de anbringes på en Institution for Udsatte, svær skadede børn hos personer som ikke kender til "handicap" pædagogik, eller som anvender ekstern styring som Model.

Men tilbage til sagen her! Tænk, disse Villaejere blev hørt på rekordtid ... hvor mange børn som blev anbragt i ferien er hørt inden Jul? Der kan man bare se ... alle ser det voksnes behov først.

Det social nævn tager måneder, mange måneder og hvis Ankestyrelsen skal oveni så går der rask væk 2½ år før sagen er slut. Og at sagen er slut giver ingen "rettigheder" til det familie det gik udover - faktisk starter sagen oftest bare forfra ... og hvis barnet har et handicap oveni, ja så kan der gå 5 år før barnets handicap "behandles" ... dvs. skolen har oftest opgivet barnet og vil af med familien.

At der er noget med 8 ugers ventetid i Ankestyrelsen - jow jow - det ser flot ud på skrift, men for et barn som er enten "ganske normal" eller som har "et handicap" så er 8 uger et livstid - hvis stedet er den forkerte, uden viden om barnets behov! Livstid i en situation hvor barnet oplever at blive mødt som et Udsatte barn eller hvor barnets handicap ikke "kompenseres for" eller oftest bare overses. Ofte er der 1-2 år forinden med usikkerhed osv. hvor barnet for ALVOR stigmatiseres som skribenten så fint beskriver i deres brev til Kommunen. Gad vide hvordan børn i deres lokale skole behandles med sådanne holdninger?

Disse "pædagoger" som skribenten henviser til er nu også bare endnu en fantasi forstilling. Nej du, frygt ikke at det er pædagoger - oftest er det bare det som kaldes i dagligsdagssprog: Håndværkere eller tilfældige der er internt oplært, folk som ALDRIG har set er ægte kursessted eller godkendt uddannelsessted jvf. lærer eller det pædagogiske område. Jup, håndværkere som erstatter deres "kassevogn" med et dyrere bil - se nu positiv på det hele: Dyr biler, som står foran et hus kan da kun tiltrække købere? Og tænk der er ingen larm af noget som lige skal "ordnes" som man ser ved et mekaniker i fritiden ;) eller opbevares som nogle håndværkere også skal.

For ungerne, frygt dem ikke - disse unger er "passet op" og kommer ikke ud ... dem som flygter er der andre steder til. Isolations eller Lukkede Institutioner ... så klap dog lige hesten. Se at kende din fakta inden du frygter for din hverdag. Det har vi jo set jvf. udsendelser om Schuberts Minde og Herkules ... takket dr.dk

Disse overbetalte barnepiger som overtager forældrerollen mod et løn som oftest ligger ret højt er ganske almendige mennesker som har et ganske alm. job - det er bare barnet som ikke ser den samme voksen men bliver passet at en ny hver dag. Stedet er ikke anderledes end et ganske hygelig hjem med sterinlys, opvaskemaskine: Et nydelig udstillingsvare!


Det er ganske forfærdeligt at ingen ser på barnet i dette situation ... alle har deres forstilling om barnet og dennes situation ... fra eget navle perspektiv. Damn, hvor er det trist læsning: Hvem ser endeligt BARNET i alt det her?

Twice Exceptional Denmark

Twice Exceptional Denmark er lavet for dobbelt exceptionelle børn dvs. børn med særlige forudsætninger som samtidig har indlæringsvanskeligheder. Disse børn kan have opmærksomheds-, koncentrations- og kontakt- vanskeligheder som oftest er pga. Ordblindhed/ Dyslexi, ADHD, AS, PDD NOS, OCD, Tourette osv.

Det ofte set at Børn med særlige forudsætninger er af natur Asynkron Udviklet dvs. det halter med at deres emotionelle og sociale udvikling følger med det som ses ved jævnaldrende, samtidig med at de lærer lynhurtigt det emner de er motiveret for og ender således ofte foran jævnaldrende i disse oråder, uden sparringspartner. Børnene ender ofte meget ”misforstået” og en tværfagligindsats er nødvendig hvis sådan en situation skal kunne vendes.

Tværfaglighed bør bestå af en BMSF konsulent/psykolog og derudover specialister jvf. barnets specifikke diagnoser og andre problemer hver gang handleplaner udarbejdes, barnets evalueres osv. Men der er langt vej endnu, da BMSF ikke anerkendes i Kommunerne, og dermed overses det at barnet har behov for en ”særlig” forståelse og indsigt for at børnene kan få den rette hjælp jvf. Socialloven og Inklusion.

Men desværre ses disse børn i AKT forløb, heldagsskoler og kan ende i Udsatte grupper:

De unge, som kommer til opholdsstederne, har været vanskelige at placere i de kommunale tilbud, hvor hverken de unge, som kommer til opholdstederne eller de elever, der går i de kommunale tilbud, vil profitere af at være sammen.